Theses
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NiveauContact
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"... who's the best avatar of them all?" - Optimal design of digital advisors
Lehrstuhl für MarketingBachelor; Master -
(Re-)Framing under the common good? – Communication strategies for genetic engineering
Lehrstuhl für MarketingMaster -
„Be nice, manage right“ – Characteristics and skills of Social Entrepreneurs
Lehrstuhl für Wirtschaftswissenschaften für Ingenieure und NaturwissenschaftlerBachelor; Master -
"Biotechnology? Yes, but not for me!" - Market potential assessment for biotechnological innovations
Institut für Technologie- und InnovationsmanagementMaster -
„The Power of Perspective“ - Peculiarities of „Migrant Entrepreneurs“ and their specific opportunities in Social Entrepreneurship
Lehrstuhl für Wirtschaftswissenschaften für Ingenieure und NaturwissenschaftlerBachelor; Master -
"Founding a startup, but more difficult" - Challenges for founders in developing countries
Lehrstuhl für Wirtschaftswissenschaften für Ingenieure und NaturwissenschaftlerMaster -
"Sustainable but different" - Sustainable business models for the bioeconomy
Institut für Technologie- und InnovationsmanagementBachelor; Master -
"NOTHING CHANGES IF NOTHING CHANGES" - Tension between user needs and the value proposition of bioeconomy companies
Institut für Technologie- und InnovationsmanagementMaster -
AI - trustworthy ecosystems: a literature review
Institut für Technologie- und InnovationsmanagementBachelor; Master -
AI Ecosystem - a trust perspective
Institut für Technologie- und InnovationsmanagementMaster -
An Empirical Investigation into Firms’ Staged Implementation Processes of Open Innovation
Institut für Technologie- und InnovationsmanagementBachelor; Master -
Interviewing angel investors - what might turn a "no" into a "yes"?
Lehrstuhl für Wirtschaftswissenschaften für Ingenieure und NaturwissenschaftlerMaster -
Applications of Machine Learning and Artificial Intelligence in management/entrepreneurship research
Lehrstuhl für Wirtschaftswissenschaften für Ingenieure und NaturwissenschaftlerBachelor; Master -
Barriers to digital transformation processes in the textile industry
Institut für Technologie- und InnovationsmanagementMaster -
Barriers of future biotechnological and pharmaceutical innovations - the role of moral concerns and ethical judgements
Lehrstuhl für MarketingMaster -
Institut für Technologie- und InnovationsmanagementMaster -
Coping with errors in organizations
Institut für Technologie- und InnovationsmanagementMaster -
Biotechnological innovations and marketing - MME TIME
Lehrstuhl für MarketingMaster -
Blockchain laboratory North Rhine-Westphalia: need-driven development of new business models and value-added ecosystems based on Blockchain / distributed ledger technology
Institut für Technologie- und InnovationsmanagementMaster -
Opportunities through text mining in strategic management – Quantitative analysis of innovation ecosystems with the help of advanced text mining approaches
Institut für Technologie- und InnovationsmanagementMaster -
Circular Economy: The role of personal traits and attitudes in the remanufactured product (e.g., smartphone) market
Lehrstuhl für Wirtschaftswissenschaften für Ingenieure und NaturwissenschaftlerMaster -
Corporate Digital Responsbility and Data Privacy
Institut für Technologie- und InnovationsmanagementMaster -
The Airbnb of digital education? How platform-based business models could revolutionize higher education.
Institut für Technologie- und InnovationsmanagementMaster -
Developing and evaluating targeting approaches for in-app price promotions
Lehrstuhl für MarketingMasterDr. Julian Runge -
Looking beyond sustainability towards Regenerative Business
Lehrstuhl für Wirtschaftswissenschaften für Ingenieure und NaturwissenschaftlerBachelor -
The entrepreneurial state: Antecedents and side effects of public innovation funding
Lehrstuhl für Wirtschaftswissenschaften für Ingenieure und NaturwissenschaftlerBachelor; Master -
Design Thinking in Hybrid Innovation Environments
Lehrstuhl für MarketingBachelor -
The challenge of innovation implementation: an empirical analysis of the innovation potential of a newly developed laser scanner array
Institut für Technologie- und InnovationsmanagementMaster -
The different actors of a regional (innovation)ecosystem - an explorative analysis
Institut für Technologie- und InnovationsmanagementBachelor; Master -
Digital quality control in the industrial textile sector: analysis of market potentials
Institut für Technologie- und InnovationsmanagementMaster -
Digital sovereignty in the industrial context
Institut für Technologie- und InnovationsmanagementMaster -
Digital transformation in established industrial companies - Analysis of resistances, barriers and tensions based on expert interviews
Institut für Technologie- und InnovationsmanagementMaster -
Disruptive innovations in startups - drivers and performance implications
Lehrstuhl für Wirtschaftswissenschaften für Ingenieure und NaturwissenschaftlerBachelor; MasterMareike Grimm -
A matter of size? Quantification of the effect of market size on the received venture funding including Case Study Application
Lehrstuhl für Wirtschaftswissenschaften für Ingenieure und NaturwissenschaftlerMasterKonstantin Kurz -
A Multilevel Perspective on Collaborative Innovation - the Role of Boundary Spanners in Bringing about Knowledge Transfer
Institut für Technologie- und InnovationsmanagementMaster -
Empirical development and validation of data-driven business models based on Blockchain technology for the automotive industry in collaboration with Ford Motor Company
Institut für Technologie- und InnovationsmanagementMaster -
Employer Branding as a start-up: how can start-ups attract and recruit talent even though no strong company/product brand has been built up?
Lehrstuhl für Wirtschaftswissenschaften für Ingenieure und NaturwissenschaftlerMaster -
The face of risk? VCs and their preference for (extreme) risk taking
Lehrstuhl für Wirtschaftswissenschaften für Ingenieure und NaturwissenschaftlerBachelor; Master -
Discover CURRENTA: Thesis Marketing and CHEMPARK Development with a focus on product management
Institut für Technologie- und InnovationsmanagementMaster -
Entrepreneurial Wellbeing
Lehrstuhl für Wirtschaftswissenschaften für Ingenieure und NaturwissenschaftlerBachelor -
Development of a KPI-concept for logistical processes to enable management decision making in a late-stage venture - Case Study
Lehrstuhl für Wirtschaftswissenschaften für Ingenieure und NaturwissenschaftlerMaster -
Development of a Criteria Catalog for Evaluating the Performance of an Innovation Ecosystem - The Case Study of the Hydrogen Cluster
Institut für Technologie- und InnovationsmanagementMasterHüseyin Caferoglu -
Developing sustainable business models for the hospital of the future
Institut für Technologie- und InnovationsmanagementMaster -
Business Ecosystem Development in highly regulated markets
Lehrstuhl für Wirtschaftswissenschaften für Ingenieure und NaturwissenschaftlerBachelor; Master -
Critical success factors for international founder teams
Lehrstuhl für Wirtschaftswissenschaften für Ingenieure und NaturwissenschaftlerMaster -
Exploratory analysis of the national hydrogen ecosystem landscape
Institut für Technologie- und InnovationsmanagementBachelor; Master -
Finding new application fields for existing technologies - A text-mining based patent analysis approach
Institut für Technologie- und InnovationsmanagementMaster -
Early indicators for measuring the success of projects for innovation-led regional structural change
Institut für Technologie- und InnovationsmanagementMaster -
Grit in Entrepreneurship: importance of an underresearched success predictor
Lehrstuhl für Wirtschaftswissenschaften für Ingenieure und NaturwissenschaftlerBachelor; Master -
Challenges for founders in developing countries [Topic focus flexibly selectable]
Lehrstuhl für Wirtschaftswissenschaften für Ingenieure und NaturwissenschaftlerMaster