Theses
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Lehrstuhl für Wirtschaftswissenschaften für Ingenieure und NaturwissenschaftlerBachelor; Master -
"How to buy tomorrow?" - Retail concepts of the future
Lehrstuhl für MarketingMaster -
(Re-)Framing under the common good? – Communication strategies for genetic engineering
Lehrstuhl für MarketingMaster -
Your decision is part of the problem! – Development of convincing advertising messages to increase consumers' preference for imperfect products
Lehrstuhl für MarketingMaster -
Lehrstuhl für Wirtschaftswissenschaften für Ingenieure und NaturwissenschaftlerBachelor; Master -
An Empirical Investigation into Firms’ Staged Implementation Processes of Open Innovation
Institut für Technologie- und InnovationsmanagementBachelor; Master -
Applied Consumer Research for MME TIME Graduates
Lehrstuhl für MarketingMaster -
Are Pilot CEOs the better CEOs? – What influence do personal risk preferences have on firm decisions and firm performance?
Lehrstuhl für Wirtschaftswissenschaften für Ingenieure und NaturwissenschaftlerMaster -
Poverty and entrepreneurship / Covid-19 and global crises / Sustainability and environmentally friendly use of resources
Lehrstuhl für Wirtschaftswissenschaften für Ingenieure und NaturwissenschaftlerBachelor; Master -
Barriers of future biotechnological and pharmaceutical innovations - the role of moral concerns and ethical judgements
Lehrstuhl für MarketingMaster -
Betrachtungen zur Wettbewerbssituation um die Single-Pair-Ethernet-Technology
Institut für Technologie- und InnovationsmanagementMaster -
Coping with errors in organizations
Institut für Technologie- und InnovationsmanagementMaster -
Biotechnological innovations and marketing - MME TIME
Lehrstuhl für MarketingMaster -
Blockchain laboratory North Rhine-Westphalia: need-driven development of new business models and value-added ecosystems based on Blockchain / distributed ledger technology
Institut für Technologie- und InnovationsmanagementMaster -
Consumer behavior in e-commerce
Lehrstuhl für Wirtschaftswissenschaften für Ingenieure und NaturwissenschaftlerBachelor; Master -
Lehrstuhl für Wirtschaftswissenschaften für Ingenieure und NaturwissenschaftlerBachelor; Master -
The Airbnb of digital education? How platform-based business models could revolutionize higher education.
Institut für Technologie- und InnovationsmanagementMaster -
The different actors of a regional (innovation)ecosystem - an explorative analysis
Institut für Technologie- und InnovationsmanagementBachelor; Master -
Digital Innovation – Capability building
Lehrstuhl für Wirtschaftswissenschaften für Ingenieure und NaturwissenschaftlerBachelorIreen Kulish -
Digital quality control in the industrial textile sector: analysis of market potentials
Institut für Technologie- und InnovationsmanagementMaster -
Digital sovereignty in the industrial context
Institut für Technologie- und InnovationsmanagementMaster -
Digital transformation in established industrial companies - Analysis of resistances, barriers and tensions based on expert interviews
Institut für Technologie- und InnovationsmanagementMaster -
Easy come easy go – An economic, legal, or ethical analysis of downsizing measures
Lehrstuhl für Wirtschaftswissenschaften für Ingenieure und NaturwissenschaftlerBachelor; Master -
A Multilevel Perspective on Collaborative Innovation - the Role of Boundary Spanners in Bringing about Knowledge Transfer
Institut für Technologie- und InnovationsmanagementMaster -
Empirical development and validation of data-driven business models based on Blockchain technology for the automotive industry in collaboration with Ford Motor Company
Institut für Technologie- und InnovationsmanagementMaster -
Discover CURRENTA: Thesis Marketing and CHEMPARK Development with a focus on product management
Institut für Technologie- und InnovationsmanagementMaster -
Lehrstuhl für Wirtschaftswissenschaften für Ingenieure und NaturwissenschaftlerMaster -
Decision behaviour on digital social platofrms (e.g. Strava)
Lehrstuhl für MarketingBachelor; Master -
ESUG vs. Chapter 11 - Comparing the economic impact of regulation on firm restructuring
Lehrstuhl für Wirtschaftswissenschaften für Ingenieure und NaturwissenschaftlerBachelor; Master -
Lehrstuhl für Wirtschaftswissenschaften für Ingenieure und NaturwissenschaftlerBachelor; Master -
Early indicators for measuring the success of projects for innovation-led regional structural change
Institut für Technologie- und InnovationsmanagementMaster -
Functional background and insolvency - what experience makes managers fail?
Lehrstuhl für Wirtschaftswissenschaften für Ingenieure und NaturwissenschaftlerMaster -
Topic-independent application: Künstliche Intelligenz im Marketing
Lehrstuhl für MarketingBachelor; Master -
Innovation and Risk-Taking in Organisations
Institut für Technologie- und InnovationsmanagementMaster -
Institut für Technologie- und InnovationsmanagementMaster -
Innovationsmanagment: Förderung und Management von (radikalen) Innovationen in Zeiten von COVID-19
Lehrstuhl für Wirtschaftswissenschaften für Ingenieure und NaturwissenschaftlerBachelor; Master -
Insider trading – A review of advantages and disadvantages
Lehrstuhl für Wirtschaftswissenschaften für Ingenieure und NaturwissenschaftlerMaster -
The Internet of Things, Industry 4.0 or Artificial intelligence in practice - Marketing in Context topic for MME TIME Graduates
Lehrstuhl für MarketingBachelor; Master -
CONSUMER ACCEPTANCE OF ARTIFICIAL INTELLIGENCE (AI) TECHNOLOGIES IN SERVICE CONTEXTS (Master & MME Graduates)
Lehr- und Forschungsgebiet Dienstleistungs- und TechnologiemarketingMaster -
ARTIFICIAL INTELLIGENCE (AI) AND CUSTOMER EXPERIENCE IN SERVICE INTERACTIONS (Master & MME Graduates)
Lehr- und Forschungsgebiet Dienstleistungs- und TechnologiemarketingMaster -
Literature Review - Managing a firm in crisis and factors for a successful turn-around
Lehrstuhl für Wirtschaftswissenschaften für Ingenieure und NaturwissenschaftlerBachelor; Master -
Top management power balance - A reason for firm failure?
Lehrstuhl für Wirtschaftswissenschaften für Ingenieure und NaturwissenschaftlerMaster -
Market potential analysis of digital quality control for geotextiles
Institut für Technologie- und InnovationsmanagementMaster -
Mass Customization in business networks in the textile industry: service-oriented business models, differentiating features and capabilities
Institut für Technologie- und InnovationsmanagementBachelor; Master -
A study on the behavioral antecedents of smart product adoption intention
Lehrstuhl für MarketingBachelor; Master -
Open science: Knowledge as a public good or individual competitive advantage?
Institut für Technologie- und InnovationsmanagementMaster -
Open Topic
Institut für Technologie- und InnovationsmanagementMaster -
OPEN TOPIC - Thesis Opportunity in Applied Marketing Research for MME TIME Graduates
Lehrstuhl für MarketingMaster -
Open Topic (e.g. Artificial Intelligence in Innovation Management)
Institut für Technologie- und InnovationsmanagementMaster -
Open Topic (e.g. Platform-based business models in B2B)
Institut für Technologie- und InnovationsmanagementMaster