Publikationsliste
Treffer 1 - 50 von 174 Ergebnissen
Blättern
- Sie sind auf Seite:1-50
- 51-100
- 101-150
- letzte Seite
- nächste Seite
-
TitelAutor(en)
-
The proximal self: Why material objects are particularly relevant for consumers' self‐definition
Publiziert als: Fachzeitschriftenartikel
in: Psychology & marketingScharfenberger, Philipp (Corresponding author)
Wentzel, Daniel
Warlop, Luk
Riegler, Verena -
How expressing one’s likes and dislikes affects enjoyment : a replication
Publiziert als: Fachzeitschriftenartikel
in: Marketing lettersWittich, Julia Sophia
Landwehr, Jan R.
Wentzel, Daniel (Corresponding author) -
How can customers cope with cognitive demands of professional services? The role of employee coping support
Publiziert als: Buchbeitrag, Fachzeitschriftenartikel
in: Psychology & marketingGarbas, Janina Maria Theresa (Corresponding author)
Blaurock, Marah
Büttgen, Marion
Ates, Zelal -
You want to sell this to me twice!? How perceptions of betrayal may undermine internal product upgrades
Publiziert als: Fachzeitschriftenartikel
in: Journal of the Academy of Marketing ScienceGarbas, Janina Maria Theresa (Corresponding author)
Schubach, Sebastian
Mende, Martin
Scott, Maura L.
Schumann, Jan H. -
"Dark patterns" in online services: a motivating study and agenda for future research
Publiziert als: Fachzeitschriftenartikel
in: Marketing lettersRunge, Julian
Wentzel, Daniel (Corresponding author)
Huh, Ji Young
Chaney, Allison -
Dynamic capabilities for orchestrating digital innovation ecosystems: Conceptual integration and research opportunities
Publiziert als: Fachzeitschriftenartikel
in: Information and organizationKindermann, Bastian (Corresponding author)
Salge, Torsten-Oliver
Wentzel, Daniel
Flatten, Tessa Christina
Antons, David -
An exploration of the growth potential of suppliers' key account management programs as well as key accounts in the business-to-business market
Publiziert als: DoktorarbeitMaryska, Christian -
Perfectly imperfect : a consumer-centered perspective on imperfection in marketing communications
Publiziert als: DoktorarbeitGerecht, Svenja -
Price promotions and "freemium" app monetization
Publiziert als: Fachzeitschriftenartikel
in: Quantitative marketing and economics : QMERunge, Julian (Corresponding author)
Levav, Jonathan (Corresponding author)
Nair, Harikesh S. (Corresponding author) -
Algorithmic Assortative Matching on a Digital Social Medium
Publiziert als: Fachzeitschriftenartikel
in: Information systems research : ISRLópez Vargas, Kristian
Runge, Julian (Corresponding author)
Zhang, Ruizhi -
Launching for success : The effects of psychological distance and mental simulation on funding decisions and crowdfunding performance
Publiziert als: Fachzeitschriftenartikel
in: Journal of business venturingRose, Stefan Manfred
Wentzel, Daniel
Hopp, Christian
Kaminski, Jermain (Corresponding author) -
Nonparametric estimation of customer segments with panel data
Publiziert als: DoktorarbeitJörg, Johannes Ferdinand -
Digital orientation: Conceptualization and operationalization of a new strategic orientation
Publiziert als: Fachzeitschriftenartikel
in: European management journalKindermann, Bastian (Corresponding author)
Beutel, Sebastian
Garcia de Lomana, Gonzalo
Strese, Steffen
Bendig, David
et al. -
Development of the Diaphragmatic Paralysis Questionnaire : a simple tool for patient relevant outcome
Publiziert als: Fachzeitschriftenartikel
in: Interactive cardiovascular and thoracic surgeryKosse, Nils Jurriaan
Windisch, Wolfram (Corresponding author)
Koryllos, Aris
Lopez-Pastorini, Alberto
Piras, Denis
et al. -
Grounded procedures of connection are not created equal
Publiziert als: Fachzeitschriftenartikel
in: Behavioral and brain sciences : BBSWentzel, Daniel (Corresponding author)
von Walter, Benjamin
Scharfenberger, Philipp -
It’s a question of talent! The interplay of design complexity and talent information on consumers’ product design responses
Publiziert als: Fachzeitschriftenartikel
in: European journal of marketingGrein, Marcel
Wiecek, Annika
Wentzel, Daniel (Corresponding author) -
"Touching" services: tangible objects create an emotional connection to services even before their first use
Publiziert als: Fachzeitschriftenartikel
in: Business researchNägele, Nora
von Walter, Benjamin
Scharfenberger, Philipp
Wentzel, Daniel (Corresponding author) -
Application of Artificial Neural Networks in Pricing : Case Examplesfrom the Automotive Industry
Publiziert als: Abstract, Beitrag zu einem Tagungsband
in: Proceedings of the European Marketing AcademyRaff, Stefan Christoph
Rall, Deniz Patrick -
Smart Products: Conceptual Review, Synthesis, and Research Directions
Publiziert als: Fachzeitschriftenartikel
in: The journal of product innovation managementRaff, Stefan Christoph (Corresponding author)
Wentzel, Daniel
Obwegeser, Nikolaus -
Research on trust in smart home technologies : a user-centered approach
Publiziert als: DoktorarbeitTereschenko, Olga -
Stage-gate and agile development in the digital age : Promises, perils, and boundary conditions
Publiziert als: Fachzeitschriftenartikel
in: Journal of Business Research : JBRPaluch, Stefanie (Corresponding author)
Antons, David
Brettel, Malte
Hopp, Christian
Salge, Torsten-Oliver
et al. -
Methodik zur Bestimmung von Starting Solutions im B2B-Kontext
Publiziert als: Fachzeitschriftenartikel
in: Zeitschrift für wirtschaftlichen Fabrikbetrieb : ZWFSchuh, Günther
Wentzel, Daniel
Dölle, Christian
Dickmann, Phillip
Mendl-Heinisch, Michael Otto (Corresponding author) -
The aesthetic fidelity effect
Publiziert als: Fachzeitschriftenartikel
in: International journal of research in marketing : IJRMWiecek, Annika
Wentzel, Daniel
Landwehr, Jan R. (Corresponding author) -
Products and services in the digital age : Findings of a multi-perspective approach
Publiziert als: DoktorarbeitRaff, Stefan Christoph -
Essays on reward-based crowdfunding : a consumer-centered approach
Publiziert als: DoktorarbeitRose, Stefan Manfred -
Just print it! The effects of self-printing a product on consumers’ product evaluations and perceived ownership
Publiziert als: Fachzeitschriftenartikel
in: Journal of the Academy of Marketing ScienceWiecek, Annika
Wentzel, Daniel (Corresponding author)
Erkin, Aras -
A Cognitive Perspective on Consumers’ Resistances to Smart Products
Publiziert als: Buchbeitrag, Beitrag zu einem Tagungsband
in: Smart Working, Living and Organising : IFIP WG 8.6 International Conference on Transfer and Diffusion of IT, TDIT 2018, Portsmouth, UK, June 25, 2018, Proceedings / edited by Amany Elbanna, Yogesh K. Dwivedi, Deborah Bunker, David WastellRaff, Stefan Christoph (Corresponding author)
Wentzel, Daniel -
Vom Produzent zum Dienstleister
Publiziert als: Fachzeitschriftenartikel
in: Organisationsentwicklung : Zeitschrift für Unternehmensentwicklung und Change ManagementKrechting, Denis (Corresponding author)
Raff, Stefan Christoph
Wentzel, Daniel
Gudergan, Gerhard -
Management des Mitarbeiterverhaltens bei der Transformation von produzierenden Unternehmen
Publiziert als: BuchKrechting, Denis
Raff, Stefan
Bernhard, Florian
Dicks, Maximilian
Beschorner, Isabelle
et al. -
Einfluss der wahrgenommenen Ambiguität auf die Nutzungsbereitschaft von digitalen Vermögensanalagetools
Publiziert als: DoktorarbeitEichler, Sarah Carina -
Breathing Down Your Neck!: The Impact of Queues on Customers Using a Retail Service
Publiziert als: Fachzeitschriftenartikel
in: Journal of retailingDahm, Martin
Wentzel, Daniel (Corresponding author)
Herzog, Walter
Wiecek, Annika -
Product design and its influence on consumers’ behavior
Publiziert als: DoktorarbeitWiecek, Annika -
Besitztumseffekte beim Kauf von Dienstleistungen - Wie die Berührung physischer Objekte die Dienstleistungsbewertung beeinflusst
Publiziert als: DoktorarbeitNägele, Nora -
The boundaries of co-production : how the interplay of self-printing and branding affects product valuation
Publiziert als: DoktorarbeitErkin, Aras -
Purchasing for someone else in a b-to-b context : Joint effects of choice overload and accountability
Publiziert als: Fachzeitschriftenartikel
in: Journal of business-to-business marketingSchaffrath, Kathrin
Wentzel, Daniel (Corresponding author)
Erkin, Aras -
Verkaufsförderung mit Zweitplatzierungen : Eine Untersuchung des Konsumentenverhaltens bei verwendungszweckorientierten Zweitplatzierungen
Publiziert als: DoktorarbeitRöger, Martin -
Who says what to whom in what channel? A rules theoretic perspective on word-of-mouth marketing
Publiziert als: Fachzeitschriftenartikel
in: Journal of marketing managementButtle, Francis (Corresponding author)
Groeger, Lars -
"Supersize me!" The effects of cognitive effort and goal frame on the persuasiveness of upsell offers
Publiziert als: Fachzeitschriftenartikel
in: Journal of service managementHeidig, Wibke
Wentzel, Daniel
Tomczak, Torsten
Wiecek, Annika
Faltl, Martin -
Die Beurteilung von Energieinformationen durch Konsumenten: Kontexteffekte und ihre Moderatoren
Publiziert als: DoktorarbeitReiss, Juliet -
Verhaltenstransformation vom Investionsgüterhersteller zum Lösungsanbieter
Publiziert als: Buch, DoktorarbeitBuschmeyer, Achim -
Schuh, Günther
Wentzel, Daniel
Riesener, Michael
Gerlach, Max
Erkin, Aras
et al. -
Bestimmung der kundennutzenoptimalen Produktvielfalt produzierender Unternehmen
Publiziert als: Fachzeitschriftenartikel
in: Zeitschrift für wirtschaftlichen FabrikbetriebSchuh, Günther
Wentzel, Daniel
Riesener, Michael
Koch, Jan Felix
Erkin, Aras
et al. -
Securing Frontline Employee Support After an Ethical Scandal: The Moderating Impact of Response Strategies
Publiziert als: Fachzeitschriftenartikel
in: Journal of service researchvon Walter, Benjamin (Corresponding author)
Wentzel, Daniel
Tomczak, T. -
Organizational Transformation Towards Product-service Systems - Empirical Evidence in Managing the Behavioral Transformation Process
Publiziert als: Beitrag zu einem Tagungsband, Fachzeitschriftenartikel
in: Procedia CIRPBuschmeyer, Achim (Corresponding author)
Schuh, Günther
Wentzel, Daniel -
Schnittstellenmanagement in der Business-to-Business-Praxis : Wie Unternehmen interne und externe Komplexität managen
Publiziert als: Fachzeitschriftenartikel
in: Zeitschrift für wirtschaftlichen FabrikbetriebSchuh, Günther
Wentzel, Daniel
Rudolf, Stefan
Erkin, Aras
Gerlach, Max (Corresponding author)
et al. -
Privacy Paradox Revised : Pre-Existing Attitudes, Psychological Ownership, and Actual Disclosure
Publiziert als: Buchbeitrag, Beitrag zu einem Tagungsband
in: Building a better world through information systems : International Conference on Information Systems (ICIS 2014), Auckland, New Zealand, 14 - 17 December 2014 ; [the major annual meeting of the Association for Information Systems (AIS)]. - Vol. 4Kehr, Flavius (Corresponding author)
Wentzel, Daniel (Corresponding author)
Kowatsch, Tobias (Corresponding author) -
Blissfully ignorant: the effects of general privacy concerns, general institutional trust, and affect in the privacy calculus
Publiziert als: Buchbeitrag, Fachzeitschriftenartikel
in: Information systems journal : ISJKehr, Flavius (Corresponding author)
Kowatsch, Tobias (Corresponding author)
Wentzel, Daniel (Corresponding author)
Fleisch, Elgar (Corresponding author) -
Economic perspectives on 3D printing
Publiziert als: DoktorarbeitWeller, Christian -
Breathing down your neck : the impact of queues on customers using a service
Publiziert als: DoktorarbeitDahm, Martin -
Purchasing for someone else in a B2B context: joint effects of accountability and choice overload
Publiziert als: DoktorarbeitSchaffrath, Kathrin
Blättern
- Sie sind auf Seite:1-50
- 51-100
- 101-150
- letzte Seite
- nächste Seite